Previous Page  2 / 19 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 2 / 19 Next Page
Page Background

DIE

GRAAN- EN OLIESADEBEDRYF

VAN SUID-AFRIKA – ‘N REIS DEUR TYD

LANDBOUBEMARKING

TRUSTS

Dereg§lering van

en vor™ing van

Feitlik vanaf die stigting van die Unie van Suid-Afrika in 1910

is Suid-Afrikaanse landbou gekenmerk deur staatsinmenging

deur middel van verskeie stukke wetgewing. Uit ’n bemar-

kingsoogpunt was die belangrikste ingryping waarskynlik die

Bemarkingswet van 1937 en die gepaardgaande instelling

van beheerrade vir verskillende landbouprodukte.

Die hoofoogmerk van die 1937-wet sowel as sy opvolger, die Bemarkingswet van

1968, was om ordelike bemarking van landbouprodukte te bewerkstellig. In Hoof-

stuk 1 is beskryf hoe dit gefunksioneer het en van tyd tot tyd aangepas is, dikwels

juis as gevolg van ontevredenheid oor die gebrek aan orde en konsensus.

Vir ongeveer vyf dekades is graan in Suid-Afrika deur ’n verskeidenheid van rade

ingevolge bemarkingskemas in ’n eenkanaalbemarkingstelsel bestuur waarin die

Minister van Landbou die finale besluite geneem het, veral ten opsigte van pryse

en bemarking.

Vanaf die tagtigerjare het die druk op die eenkanaalbemarkingstelsel algaande toe-

geneem. Dit het in die 1990’s momentum gekry, veral as gevolg van pryse wat

eensydig deur die Minister vasgestel is. Daar was ook druk weens geweldige te-

korte wat in die Mielieraad se Stabilisasiefonds opgeloop het, tot so ’n mate dat

dit selfs nie eers deur NAMPO se direkte betrokkenheid van sy lede op die Mielie-

raad uitgewis kon word nie.

Klankgreep: Mnr Jannie de Villiers vertel van

produsente se reaksie op die Kassier-komitee-

verslag tydens

n vergadering op Bethlehem.

Play Video