Previous Page  33 / 37 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 37 Next Page
Page Background

ႅႅ

HOOFSTUK 2

inligting en het ’n onafhanklike diens ten opsigte van monsterneming en grade-

ring gelewer.

Die Wet op die Bemarking van Landbouprodukte van 1996 het vereis dat alle

bestaande bemarkingsrade ’n besigheidsplan aan die Minister van Landbou en

Bosbou en die Nasionale Landbou Bemarkingsraad (NLBR) moes voorlê binne

30 dae nadat die NLBR wat in terme van dié Wet aangestel is, die eerste keer ver-

gader het. Dit moes aanbevelings insluit oor die wyse waarop die afsluiting van die

betrokke Raad se werksaamhede bestuur sou word.

Enige versoeke deur die bedryf vir statutêre maatreëls, moes volledig in die besig-

heidsplan gemotiveer word. Die kernbeginsel was dat statutêre maatreëls asook

voorstelle vir die herstrukturering van funksies van die Oliesaderaad, met een-

parige aanbevelings van die bedryf ondersteun moes word, by gebreke waarvan

die Minister self oor maatreëls vir deregulering kon besluit.

Aangesien die NLBR op 6 Januarie 1997 vir die eerste sou vergader, het dit geïmpliseer

dat die besigheidsplan vir die oliesadebedryf, soos vir die ander landboubedrywe, in

die eerste week van Februarie 1997 aan die NLBR voorgelê moes word.

Die oliesadebedryf se besigheidsplan is na uitgebreide onderhandelings tussen al

die rolspelers in die bedryf aan die Minister van Landbou voorgelê. In die besig-

heidsplan is voorsiening gemaak vir die volgende strukture wat na die sluiting van

die Oliesaderaad na die bedryf se belange sou omsien:

• Die

Olie- en Proteïensade Ontwikkelingstrust (OPOT)

, wat in Hoofstuk 3 be-

spreek word.

• Die

Oliesade Advieskomitee (OAK)

, wat uit tien verteenwoordigers van die bedryf

saamgestel is en op 1 Desember 1997 vir die eerste keer vergader het. Die OAK

moes in terme van die OPOT-trustakte deur die trustees geraadpleeg word alvo-

rens OPOT ’n besluit oor enige versoek vir finansiële ondersteuning geneem het.

Die OAK was in terme van die trustakte verantwoordelik vir die aanstelling van

trustees op OPOT, met die uitsondering van die ministeriële verteenwoordiger.

Die Komitee se primêre funksie was egter om inligting- en navorsingsprojekte in

belang van die breë bedryf te evalueer en dit vir befondsing na OPOT te verwys.

• Die

Navorsingsprioriteitskomitee

was ’n komitee van die OAK wat getaak was

om navorsings- en ander projekte in belang van die bedryf te identifiseer, eva-

lueer en aanbevelings daaroor aan die OAK voor te lê.

SAGIS

, wat in Hoofstuk 3 bespreek word.

Bedryfsforums

, wat gebore is uit die behoefte van die onderskeie bedryfsektore

om steeds na die uitfasering van die Oliesaderaad oor gemeenskaplike bedryf-

sake met mekaar te skakel. Dit het, onder andere, gradering, gesondheidsregu-

lasies en navorsingsbehoeftes ingesluit.

Die volgende forums is gestig:

- Grondboneforum (1996)

- Sonneblom- en Sojaboonforum (1997).

Al die rolspelers in die waardeketting kon vergaderings van die forums bywoon.

Besluite is op ’n konsensusbasis geneem. Indien die verteenwoordigers nie

konsensus oor ’n aangeleentheid kon bereik is nie, het die betrokke Forum ʼn

tegniese komitee aangestel om die aangeleentheid verder te ondersoek en aan-

bevelings aan die Forum voor te lê.

• Die rolspelers in die bedryf het die voortsetting van die

tegniese dienstefunksie

wat die Oliesaderaad oor ’n tydperk van meer as 40 jaar ontwikkel het, as

noodsaaklik beskou. Dit het die toepassing van kwaliteitstandaarde, lewering

van analitiese dienste en opleiding van gradeerders ingesluit. Hierdie funksie is

vanaf 1 September 1997 met goedkeuring van die Minister van Landbou na die

Perishable Products Export Control Board (PPECB) oorgedra.

Oliesaderaad afgeskaf

Die dereguleringsproses van die oliesadebedryf is na aanvaarding van die besig-

heidsplan afgehandel en op 30 September 1997 het die Oliesaderaad sy werk-

saamhede afgesluit. Daarna is ’n Likwidasiekomitee aangestel om die reëlings vir

afhandeling van die Oliesaderaad se uitstaande sake te hanteer.