

23
gebruik om beter toeganklikheid en groter aktiwiteit van die organisasie
se strategiese fokusareas te verseker.
Persverklarings wat uitgereik is, is ten volle benut, en het tot talle gewone
onderhoude op die druk-, uitsaai- en aanlynplatforms gelei, asook al-
gemene nuusdekking wat op ’n advertensiewaarde-ekwivalent (AVE) van
R94 859 223 gewaardeer word. Die gevolglike syfers is die ekwivalent van
wat ’n organisasie sou betaal het indien ’n advertensie van daardie grootte
of in daardie tydperk geplaas is. Deur mediadekking op hierdie manier te
evalueer en die totaal van die berekeninge te kry, kan ’n waarde geheg
word aan die dekking wat in ’n spesifieke tydperk bereik is.
organisation’s activities. Through engagements with media owners
across all platforms, social, digital and traditional channels were used to
ensure improved accessibility and increased activity of the organisation’s
strategic focus areas.
Press releases issued were fully utilised, resulting in numerous regular
interviews across print, broadcast and online platforms as well as
general news coverage valued at an advertising value equivalent (AVE)
amount of R94 859 223. The resulting numbers are the equivalent of
what an organisation would have paid if it placed and advertisement of
that size or time period. By assessing media coverage in this way, and
aggregating the calculations, a value can be assigned to the coverage
received within a specified time period.
Throughout the reporting period, Grain SA’s media coverage month-
on-month indicate the majority of print, broadcast and online coverage
generated during the months of January 2019, and March 2019 through
to May 2019.
Further, Grain SA’s circulation on all print, broadcast and online news
platforms accumulated to
831 million
, combined over the twelve-month
period with the majority of coverage generated by Grain SA Executives
quoted in the media (
Graph 5
on page 24).
In the local press, Grain SA’s publication word cloud changed dramatically
over the reporting period with a general focus on NAMPO, wheat, food and
agriculture, compared to the previous period’s focus on land. Relevance
of topics relating to South African grain production remain consistent in
the word cloud, indicating a distinct emphasis on topics and discussions
relevant to the organisation’s strategic focus areas.
FIGURE 2 – Grain SA’s advertising value
equivalent spend.
FIGUUR 2 – Graan SA se advertensiewaarde-
ekwivalentbesteding.
DOWN FROM R48 560 321 LAST YEAR
LAER AS DIE R48 560 321
VAN VERLEDE JAAR
UP FROM R20 118 283 LAST YEAR
HOËR AS DIE R20 118 283
VAN VERLEDE JAAR
DOWN FROM R35 250 662 LAST YEAR
LAER AS DIE R35 250 662
VAN VERLEDE JAAR
DOWN FROM R103 929 266 LAST YEAR
LAER AS DIE R103 929 266 VAN VERLEDE JAAR
GRAPH 4 – Month-on-month media coverage.
GRAFIEK 4 – Maand-tot-maand-mediadekking.
October 2018
Oktober 2018
6,72%
April 2019
April 2019
10,30%
5,77%
December 2018
Desember 2018
7,38%
June 2019
Junie 2019
7,98%
February 2019
Februarie 2019
5,59%
August 2019
Augustus 2019
4,99%
November 2018
November 2018
18,57%
May 2019
Mei 2019
10,37%
January 2019
Januarie 2019
4,40%
July 2019
Julie 2019
11,46%
March 2019
Maart 2019
6,47%
September 2019
September 2019
6,47% 6,72%
4,99%
5,77%
10 37%
7,98%
11,46%
10,3%
18,57%
7,38%
4,4%
5,59%
Regdeur die verslagtydperk dui Graan SA se mediadekking van maand
tot maand die meeste van die druk-, uitsaai- en aanlyndekking aan wat
regdeur die maande van Januarie 2019, en Maart 2019 tot Mei 2019
gegenereer is.
Graan SA se geraamde sirkulasie op alle druk-, uitsaai- en aanlyn
nuusplatforms het ’n gekombineerde
831 miljoen
beloop oor die
twaalfmaande-tydperk, met die meeste van die dekking wat gegenereer
is deur Graan SA se uitvoerende beamptes wat in die media aangehaal
is (
Grafiek 5
op bladsy 24).
In die plaaslike pers het Graan SA se publikasiewoordwolk dramaties
verander oor die verslagtydperk, met ’n groot fokus op NAMPO, koring,
voedsel en landbou, vergeleke met die vorige tydperk se fokus op grond.
Die tersaaklikheid van onderwerpe ten opsigte van Suid-Afrikaanse
graanproduksie bly konsekwent in die woordwolk, wat ’n duidelike
klem aandui op onderwerpe en gesprekke wat op die organisasie se
strategiese fokusareas betrekking het.
DRUK- EN UITSAAIMEDIA
Graan SA se algehele mediadekking vir die oorsigtydperk het met
2% toegeneem. Die totale gekombineerde mediadekkingtelling vir die
verslagtydperk het tot 2 826 toegeneem vanaf die vorige jaar se 2 784.
Individuele syfers vir druk-, uitsaai- en aanlynmedia se AVE het ’n
gekombineerde totale AVE-geldwaarde van R94 859 223 miljoen
gehad, met ’n afname van 14% vir gedrukte media, ’n toename van 15%
vir uitsaai- en ’n afname van 14% vir aanlynmedia. Graan SA se AVE
het oor die afgelope verslagtydperk nie beduidend gedaal nie, soos in
Grafiek 7
(op bladsy 24) getoon word.
SOSIALE MEDIA
Graan SA het voortgegaan om sy aanlynplatforms te versterk en het sy
sosialemedia-kommunikasiekanale ten volle benut. Die digitalemedia-
strategie is deurlopend geëvalueer namate die jaar gevorder het, met die