Previous Page  15 / 37 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 37 Next Page
Page Background

ႃႇ

HOOFSTUK 2

MINISTER GREYLING WENTZEL SE

INSTEMMING OM WEER NAMPO-LEDE

OP DIE MIELIERAAD AAN TE STEL, HET

IN ’N KAT-EN-MUISSPELETJIE ONTAARD,

WANT NAMPO MOES VIR ELKE POS TWEE

PERSONE NOMINEER EN DIE MINISTER

HET DAN BESLUIT WIE VAN DIE TWEE HY

AANSTEL. NAMPO HET TOE AS EERSTE

KEUSE DIE PERSONE GENOMINEER WAT

VOORHEEN UIT DIE RAAD BEDANK HET,

MAAR DIE MINISTER HET DIE ANDER

PERSONE (NA WIE LIGTELIK IN NAMPO-

GELEDERE AS DIE

TACKIE TEAM

VERWYS IS) AANGESTEL. BY DIE

VOLGENDE NOMINASIEPROSES HET

DIESELFDE BYNA WEER GEBEUR. DIT

HET EEN VAN DIE LEDE, MNR HENNIE DE

JAGER, IN ’N MOEILIKE POSISIE GELAAT

OMDAT HY TEGELYKERTYD VOORSITTER

VAN DIE MIELIERAAD SOWEL AS NAMPO

WAS. OM DIT OP TE LOS, IS TOE GEREËL

DAT DE JAGER AS VOORSITTER VAN DIE

MIELIERAAD EN ONDERVOORSITTER VAN

NAMPO SOU DIEN, MET MNR BOETIE

VILJOEN AS VOORSITTER VAN NAMPO EN

ONDERVOORSITTER VAN DIE MIELIERAAD.

Die destydse Mielieraad-voorsitter, mnr Hennie de Jager, het opgemerk dat hy die

wegbeweeg van ’n beheerliggaam na ’n bemarkingsliggaam bemerk het, hoewel

hy van mening was dat die Mielieraad altyd ’n integrale deel van die industrie sou

bly en ’n sleutelrol in die oplossing van bemarkingsprobleme sou speel. In 1987,

na die heraanstelling van NAMPO-lede op die Mielieraad, het dit dan ook finaal ge-

realiseer toe die ooreenkoms met die Minister van Landbou bereik is waarvolgens

die basis vir vasstelling van die produsenteprys verander is.

Daardeur is die Mielieraad in wese verander vanaf ’n beheerraad na ’n bemar-

kingsraad met markgerigte pryse, risikoverskansing, produkbevordering en

marknavorsing as uitgangspunt. Die bemarking van mielies is verander na ’n

eenkanaalpoelstelsel waarvolgens binnelandse pryse bepaal is deur die verskil

tussen die Mielieraad se bedryfskoste en die opbrengs uit verkope. Dit was waar-

skynlik die eerste duidelike beleidsverandering op die pad na deregulering, wat

met die inwerkingtreding van die Wet op Bemarking van Landbouprodukte van

1996, ’n werklikheid sou word.

By die bepaling van die produsenteprys in die nuwe bedeling moes die Mielieraad

die verwagte binnelandse vraag en aanbod in berekening bring, tesame met die

koste en opbrengs van mielie-uitvoere. Die produsenteprys is verkry deur die netto

opbrengs van die oes te deel deur die verwagte aanbod. Alle mielies is verpoel en

Klankgreep: Tyd vir humor was daar altyd. Die

jonger manne moes instaan met die vasstel-

ling van die jongste mielieprys terwyl die ring-

koppe op ’n oorsese Mielieraad-studietoer was

– mnr Vic Mouton.

Play Video