

91
Ons mening oor die finansiële state dek nie die ander inligting nie
en ons spreek geen ouditopinie of enige vorm van gerusstelling
daaroor uit nie.
In verband met ons oudit van die finansiële state is dit ons
verantwoordelikheid om die ander inligting wat hierbo geïdentifiseer
is te lees, en sodoende te oorweeg of die ander inligting wesenlik
teenstrydig is met die finansiële state of kennis verkry gedurende die
oudit, of andersins blyk om wesenlik wanvoorgestel te wees.
Indien ons, op grond van die werk wat ons uitgevoer het, tot die
gevolgtrekking kom dat daar ’n wesenlike wanvoorstelling van hierdie
ander inligting is, word van ons vereis om daardie feit te rapporteer. Ons
het niks om in hierdie verband te rapporteer nie.
VERANTWOORDELIKHEDE VAN DIE HOOFBESTUUR
VIR DIE FINANSIËLE STATE
Die Hoofbestuur is verantwoordelik vir die opstel en redelike voorstelling
van die finansiële state ooreenkomstig “International Financial Reporting
Standard for Small and Medium-sized Entities” en vir sodanige interne
beheer as wat die hoofbestuur nodig ag vir die opstel van finansiële state
wat vry is van wesenlike wanvoorstelling, hetsy weens bedrog of foute.
As deel van die opstel van die finansiële state is die Hoofbestuur daar-
voor verantwoordelik om die Organisasie se vermoë om as ’n lopende
saak voort te bestaan te beoordeel, en soos toepaslik aangeleenthede
wat verband hou met lopende saak en die gebruik van die lopende-
saak-grondslag van verslagdoening te openbaar, tensy die Hoofbestuur
beplan om die Organisasie te likwideer of om bedrywighede te staak, of
geen realistiese alternatief het as om dit te doen nie.
OUDITEUR SE VERANTWOORDELIKHEDE VIR DIE
OUDIT VAN DIE FINANSIËLE STATE
Ons doelwitte is om redelike gerusstelling te verkry of die finansiële
state as ’n geheel vry is van wesenlike wanvoorstelling, hetsy weens
bedrog of foute, en om ’n ouditeursverslag uit te reik wat ons mening
bevat. Redelike gerusstelling is ’n hoë vlak van gerusstelling, maar
is nie ’n waarborg dat ’n oudit wat ooreenkomstig die ISAs uitgevoer
is altyd ’n wesenlike wanvoorstelling sal opspoor indien dit bestaan
nie. Wanvoorstellings kan ontstaan as gevolg van bedrog of foute,
en word individueel of in totaal wesenlik geag indien dit redelikerwys
verwag kan word dat sodanige wanvoorstellings die ekonomiese
besluite van gebruikers wat op grond van hierdie finansiële state
geneem word sal beïnvloed.
As deel van ’n oudit ooreenkomstig die ISAs oefen ons professionele
oordeel uit en handhaaf ons professionele skeptisisme deurlopend deur
die oudit. Ons doen ook die volgende:
• Identifiseer en beoordeel die risikos van wesenlike wanvoorstelling
van die finansiële state, hetsy weens bedrog of foute, ontwerp
en voer ouditprosedures uit na aanleiding van daardie risikos, en
verkry ouditbewyse wat voldoende en toepaslik is om ’n grondslag
vir ons ouditmening te bied. Die risiko van nie-opsporing van
’n wesenlike wanvoorstelling as gevolg van bedrog is groter as
vir ’n wesenlike wanvoorstelling as gevolg van foute, aangesien
bedrog samespanning, vervalsing, doelbewuste weglatings,
wanvoorstellings, of die omseiling van interne beheer kan behels.
• Verkry ’n begrip van interne beheer relevant tot die oudit ten einde
ouditprosedures te ontwerp wat toepaslik is in die omstandighede,
maar nie vir die doel om ’n mening uit te spreek oor die effektiwiteit
van die Organisasie se interne beheer nie.
• Evalueer die toepaslikheid van rekeningkundige beleid wat gebruik
is en die redelikheid van rekeningkundige ramings en verwante
openbaarmaking wat deur die Hoofbestuur gemaak is.
Our opinion on the financial statements does not cover the other
information and we do not express an audit opinion or any form of
assurance conclusion thereon.
In connection with our audit of the financial statements, our responsibility
is to read the other information identified above and, in doing so,
consider whether the other information is materially inconsistent with
the financial statements or our knowledge obtained in the audit, or
otherwise appears to be materially misstated.
If, based on the work we have performed, we conclude that there is a
material misstatement of this other information, we are required to report
that fact. We have nothing to report in this regard.
RESPONSIBILITIES OF THE EXECUTIVE COMMITTEE
FOR THE FINANCIAL STATEMENTS
The Executive Committee are responsible for the preparation and
fair presentation of the financial statements in accordance with the
International Financial Reporting Standard for Small and Medium-
sized Entities and for such internal control as the Executive Committee
determine is necessary to enable the preparation of financial statements
that are free from material misstatement, whether due to fraud or error.
In preparing the financial statements, the Executive Committee are
responsible for assessing the Organisation’s ability to continue as a
going concern, disclosing, as applicable, matters related to going
concern and using the going concern basis of accounting unless the
Executive Committee either intend to liquidate the Organisation or to
cease operations, or have no realistic alternative but to do so.
AUDITOR’S RESPONSIBILITIES FOR THE AUDIT
OF THE FINANCIAL STATEMENTS
Our objectives are to obtain reasonable assurance about whether the
financial statements as a whole are free from material misstatement,
whether due to fraud or error, and to issue an auditor’s report that
includes our opinion. Reasonable assurance is a high level of assurance
but is not a guarantee that an audit conducted in accordance with ISAs
will always detect a material misstatement when it exists. Misstatements
can arise from fraud or error and are considered material if, individually
or in the aggregate, they could reasonably be expected to influence
the economic decisions of users taken on the basis of these financial
statements.
As part of an audit in accordance with ISAs, we exercise professional
judgement and maintain professional scepticism throughout the audit.
We also:
• Identify and assess the risks of material misstatement of the financial
statements, whether due to fraud or error, design and perform audit
procedures responsive to those risks, and obtain audit evidence that
is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion. The
risk of not detecting a material misstatement resulting from fraud
is higher than for one resulting from error, as fraud may involve
collusion, forgery, intentional omissions, misrepresentations, or the
override of internal control.
• Obtain an understanding of internal control relevant to the audit
in order to design audit procedures that are appropriate in the
circumstances, but not for the purpose of expressing an opinion on
the effectiveness of the Organisation’s internal control.
• Evaluate the appropriateness of accounting policies used and the
reasonableness of accounting estimates and related disclosures
made by the Executive Committee.