Table of Contents Table of Contents
Previous Page  93 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 93 / 116 Next Page
Page Background

91

Ons mening oor die finansiële state dek nie die ander inligting nie

en ons spreek geen ouditopinie of enige vorm van gerusstelling

daaroor uit nie.

In verband met ons oudit van die finansiële state is dit ons

verantwoordelikheid om die ander inligting wat hierbo geïdentifiseer

is te lees, en sodoende te oorweeg of die ander inligting wesenlik

teenstrydig is met die finansiële state of kennis verkry gedurende die

oudit, of andersins blyk om wesenlik wanvoorgestel te wees.

Indien ons, op grond van die werk wat ons uitgevoer het, tot die

gevolgtrekking kom dat daar ’n wesenlike wanvoorstelling van hierdie

ander inligting is, word van ons vereis om daardie feit te rapporteer. Ons

het niks om in hierdie verband te rapporteer nie.

VERANTWOORDELIKHEDE VAN DIE HOOFBESTUUR

VIR DIE FINANSIËLE STATE

Die Hoofbestuur is verantwoordelik vir die opstel en redelike voorstelling

van die finansiële state ooreenkomstig “International Financial Reporting

Standard for Small and Medium-sized Entities” en vir sodanige interne

beheer as wat die hoofbestuur nodig ag vir die opstel van finansiële state

wat vry is van wesenlike wanvoorstelling, hetsy weens bedrog of foute.

As deel van die opstel van die finansiële state is die Hoofbestuur daar-

voor verantwoordelik om die Organisasie se vermoë om as ’n lopende

saak voort te bestaan te beoordeel, en soos toepaslik aangeleenthede

wat verband hou met lopende saak en die gebruik van die lopende-

saak-grondslag van verslagdoening te openbaar, tensy die Hoofbestuur

beplan om die Organisasie te likwideer of om bedrywighede te staak, of

geen realistiese alternatief het as om dit te doen nie.

OUDITEUR SE VERANTWOORDELIKHEDE VIR DIE

OUDIT VAN DIE FINANSIËLE STATE

Ons doelwitte is om redelike gerusstelling te verkry of die finansiële

state as ’n geheel vry is van wesenlike wanvoorstelling, hetsy weens

bedrog of foute, en om ’n ouditeursverslag uit te reik wat ons mening

bevat. Redelike gerusstelling is ’n hoë vlak van gerusstelling, maar

is nie ’n waarborg dat ’n oudit wat ooreenkomstig die ISAs uitgevoer

is altyd ’n wesenlike wanvoorstelling sal opspoor indien dit bestaan

nie. Wanvoorstellings kan ontstaan as gevolg van bedrog of foute,

en word individueel of in totaal wesenlik geag indien dit redelikerwys

verwag kan word dat sodanige wanvoorstellings die ekonomiese

besluite van gebruikers wat op grond van hierdie finansiële state

geneem word sal beïnvloed.

As deel van ’n oudit ooreenkomstig die ISAs oefen ons professionele

oordeel uit en handhaaf ons professionele skeptisisme deurlopend deur

die oudit. Ons doen ook die volgende:

• Identifiseer en beoordeel die risikos van wesenlike wanvoorstelling

van die finansiële state, hetsy weens bedrog of foute, ontwerp

en voer ouditprosedures uit na aanleiding van daardie risikos, en

verkry ouditbewyse wat voldoende en toepaslik is om ’n grondslag

vir ons ouditmening te bied. Die risiko van nie-opsporing van

’n wesenlike wanvoorstelling as gevolg van bedrog is groter as

vir ’n wesenlike wanvoorstelling as gevolg van foute, aangesien

bedrog samespanning, vervalsing, doelbewuste weglatings,

wanvoorstellings, of die omseiling van interne beheer kan behels.

• Verkry ’n begrip van interne beheer relevant tot die oudit ten einde

ouditprosedures te ontwerp wat toepaslik is in die omstandighede,

maar nie vir die doel om ’n mening uit te spreek oor die effektiwiteit

van die Organisasie se interne beheer nie.

• Evalueer die toepaslikheid van rekeningkundige beleid wat gebruik

is en die redelikheid van rekeningkundige ramings en verwante

openbaarmaking wat deur die Hoofbestuur gemaak is.

Our opinion on the financial statements does not cover the other

information and we do not express an audit opinion or any form of

assurance conclusion thereon.

In connection with our audit of the financial statements, our responsibility

is to read the other information identified above and, in doing so,

consider whether the other information is materially inconsistent with

the financial statements or our knowledge obtained in the audit, or

otherwise appears to be materially misstated.

If, based on the work we have performed, we conclude that there is a

material misstatement of this other information, we are required to report

that fact. We have nothing to report in this regard.

RESPONSIBILITIES OF THE EXECUTIVE COMMITTEE

FOR THE FINANCIAL STATEMENTS

The Executive Committee are responsible for the preparation and

fair presentation of the financial statements in accordance with the

International Financial Reporting Standard for Small and Medium-

sized Entities and for such internal control as the Executive Committee

determine is necessary to enable the preparation of financial statements

that are free from material misstatement, whether due to fraud or error.

In preparing the financial statements, the Executive Committee are

responsible for assessing the Organisation’s ability to continue as a

going concern, disclosing, as applicable, matters related to going

concern and using the going concern basis of accounting unless the

Executive Committee either intend to liquidate the Organisation or to

cease operations, or have no realistic alternative but to do so.

AUDITOR’S RESPONSIBILITIES FOR THE AUDIT

OF THE FINANCIAL STATEMENTS

Our objectives are to obtain reasonable assurance about whether the

financial statements as a whole are free from material misstatement,

whether due to fraud or error, and to issue an auditor’s report that

includes our opinion. Reasonable assurance is a high level of assurance

but is not a guarantee that an audit conducted in accordance with ISAs

will always detect a material misstatement when it exists. Misstatements

can arise from fraud or error and are considered material if, individually

or in the aggregate, they could reasonably be expected to influence

the economic decisions of users taken on the basis of these financial

statements.

As part of an audit in accordance with ISAs, we exercise professional

judgement and maintain professional scepticism throughout the audit.

We also:

• Identify and assess the risks of material misstatement of the financial

statements, whether due to fraud or error, design and perform audit

procedures responsive to those risks, and obtain audit evidence that

is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion. The

risk of not detecting a material misstatement resulting from fraud

is higher than for one resulting from error, as fraud may involve

collusion, forgery, intentional omissions, misrepresentations, or the

override of internal control.

• Obtain an understanding of internal control relevant to the audit

in order to design audit procedures that are appropriate in the

circumstances, but not for the purpose of expressing an opinion on

the effectiveness of the Organisation’s internal control.

• Evaluate the appropriateness of accounting policies used and the

reasonableness of accounting estimates and related disclosures

made by the Executive Committee.