Background Image
Previous Page  122 / 124 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 122 / 124 Next Page
Page Background

120

Beste Grootneef

o

u Neef, dit klink of die Spaanse trein gaan sit. Dis nou

in die Daspoorttonnel. En die Du Toitsklooftonnel.

Eintlik klink dit of die nuwe treine oral gaan sukkel om in

te pas!

Dit laat my dink aan die ou wat vanmelewe sy roomkan-

ne met ‘n donkiekar na die Rustfonteinhalte karwei het. Van daar

is die kanne elke oggend op die melktrein na Bloemfontein. Voor

die stasie moes die donkiekar onderdeur die spoor. Die spruit het

egter die deurgang met verloop van tyd toegespoel. Toe, op een

vroegoggend, steek die donkie viervoet onder die bruggie vas, na-

dat sy ore teen die bruggie begin skuur het.

Die donkiedrywer het hot en haar probeer, maar die steeks donkie

het bly staan asof hy geplant was. Jy kon maar sê, soos Lot se

vrou wat in ‘n soutpilaar verander het...

Nou kyk, met die trein op pad en die room wat suur raak, het die

drywer uit radeloosheid begin om met ‘n stuk ysterklip twee

vore onder uit die betonbruggie te kap. Dít nou, sodat die donkie se

ore nie teen die bruggie sou skuur nie!

Die lawaai het gou die stasiemeester uit sy kantoor gelok. Dié

het met ‘n armswaai beduie dat die kappery nie geduld kan word

nie – die brug is immers staatseiendom! Hy

vra toe ook sommer die drywer hoekom

hy nie liewer die sand onder die brug

uitgrawe nie, dan sal esel se kind mos weer

maklik pas. Waarop die drywer toe met ‘n

kopskud en ‘n snork geantwoord het dat

die stasiemeester duidelik nie insig in die

probleem het nie. Dis die donkie se ore wat

skuur, nie die donkie se pote nie!

Ou Neef, dié week het ek ook die gevoel

gekry die trein-owerstes dink die volk het

nie insig nie. Dis nie die treine wat te hoog

is nie, dis die tonnels en kragkabels wat te

laag is!

So dink ek toe ook aan ‘n ander groot sit.

Dit was in die Kangogrotte neffens Oudts-

hoorn. Kyk, die bittereinders wie al deur

die “duiwel se skoorsteen” gekruip het

sal weet, dat net effe verder die grot in,

die “posbus” lê en wag. Die gids het die

dag ewe mooi beduie van “only letters,

no parcels”, maar een gesette tante wóú

daardeur. En daar sit sy toe wragtig vas...

Soos die donkie onder die brug, wou niks

vorentoe of agtertoe nie. Einde ten laaste

het Oudtshoorn se brandweer haar toe

met ‘n pot vaseline uitgewriemel.

Ou Neef, met die maak van enige plan moet daar gemeet en gepas

word. En as jy nie mooi weet nie, vra jy raad. Die moeilikheid

deesdae is egter dat elke tweede Jan Rap en sy maat hul uitgee as

“konsultant”. Dis nou om raad te gee aan die owerstes in die staat

wat van hul poste minder as ‘n kat van saffraan weet.

Nou ja, gegewe my uitgebreide ervaring in die tonnels van die

Kangogrotte, bied ek my advies gratis en verniet aan die trein-

owerstes wie se lokomotiewe nie pas nie. Voor elke rit moet die

manne ‘n 50 gelling drom ghries vooraan die lokomotief vas-

maak en dan kole gooi om enige tonnel met spoed te nader.

Daardie trein sal dan nes die tante in die grot, soos ‘n prop uit ‘n

sjampanjebottel dwarsdeur die tonnel vlieg!

Nou ja, danksy al die slim “konsultante” het ons nou duikbote wat

nie kan duik nie, vliegtuie wat nie kan vlieg nie en treine wat nie

pas nie.

Daar is darem altyd iets om voor dankbaar te wees...Want daar is

steeds braaivleis, rugby, sonneskyn, musiek op die draadloos en

skuim op die bier...

Groete op die Oosgrens!

Kleinneef

E-POSSE

aan Groot neef

Spaan se trein

Lesers is welkom om ‘n e-pos aan Kleinneef te stuur by

kleinneef@graingrowers.co.za

.

September 2015