Background Image
Previous Page  40 / 44 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 40 / 44 Next Page
Page Background

‘n “Kyk weer-bakkie”

t

oe die eerste Chinese bakkies in 2007 in Suid-Afrika bekend-

gestel is, het verskeie vervaardigers met dieselfde resep

vorendag gekom, naamlik die bakwerk uit ‘n vorige geslag

van die Isuzu KB met ‘n enjin wat ontwikkel is uit Toyota se

bekende 4Y-enjin van 2,2 liter.

Baie van die Chinese bakkievervaardigers het sedert 2007 pro-

beer om ‘n mark in Suid-Afrika te vestig. ‘n Mens dink byvoor-

beeld aan Gonow, Meiya, Soyat, CAM en Fudi – en moenie dink

hulle was klein en onbelangrik in China nie!

Hulle is groot vervaardigers, maar hul plan om die bakwerk uit ‘n

vorige geslag van die Isuzu KB met ‘n enjin wat ontwikkel is uit

Toyota se bekende 4Y-enjin van 2,2 liter met hul eie handelsmerk

te gebruik, het nie in Suid-Afrika geslaag nie. Suid-Afrikaners ken

hulle bakkies en hierdie pogings is geweeg en te lig bevind.

Drie Chinese vervaardigers het egter staande gebly, naamlik JMC,

GWM en Foton. Laasgemelde vervaardiger het in 2013 die Tunland

bekendgestel en ‘n nuwe beperkte model, bekend as die Granite, is

pas by die reeks gevoeg.

Die Tunland is al gevestig in Suid-Afrika, maar kon nog nie ‘n

groot indruk op die Suid-Afrikaanse publiek maak soos die

Toyota Hilux, Ford Ranger of Isuzu KB nie – al bied dit waarde

teen ‘n baie aantreklike prys. Miskien is daar ‘n mate van handels-

merk-snobisme.

Granite is net in ‘n 4x2-model beskikbaar en daar is ‘n paar

opvallende verskille vergeleke met die Luxury-model, wat tot

dusver die topmodel was. Daar is byvoorbeeld baie panele wat in

swart, eerder as chroom of in die bakkleur, afgewerk is.

Dit sluit die rooster, kantspieëls en modderskerms en bosbreker in.

Daar is ook ‘n rolstaaf en ‘n seiltjie op die bak, wat egter losgeskroef

moet word wanneer ‘n vrag gedra moet word. Die Granite-

handelsmerk is op die voorste deure en op die agterklap van die

laaibak. Die Granite kom met kenmerkende swart wiele met

Cooper-bande en sy grondvryhoogte is hoër as dié van die ander

modelle. Swart treeplanke maak toegang tot die binnekant makliker.

Die binnekant van die Granite is baie netjies afgewerk: Die swart

leersitplekke is standaardtoerusting en die Granite-handelsmerk is

ook op die voorste kopstutte aangebring. Daar is dun houtstroke op

die paneelbord en die deure en dit lyk baie mooi. Daar kan ook nie

fout met die bougehalte gevind word nie. Hoewel kenmerke soos

‘n tru-kamera en ‘n raakskerm vir die klankstelsel in hul afwesig-

heid skitter, is daar min ander dinge wat ‘n mens nog sou wou hê.

As ‘n mens egter die bakkie se prys in aanmerking neem, is hy eint-

lik uitstekend toegerus. Daar is oorgenoeg plek vir vier (dalk selfs

vyf) mense en dit is nie so ongemaklik om by die agterste deel van

die kajuit in te kom soos met vroeëre dubbelkajuitbakkies nie.

Dit het ‘n uitstekende klankstelsel met ‘n radio en CD-speler. Daar

is plek vir ‘n USB-stokkie regs van die CD-speler, maar om dit te

gebruik is ‘n uitdaging. Daar is gelukkig ook parkeersensors agter

– wat tot ‘n mate vir die gebrek aan ‘n tru-kamera vergoed.

Een groot besprekingspunt van die Tunland is die 2,8 liter turbo-

aangejaagde dieselenjin. Hierdie enjin is deur die Amerikaanse

vervaardiger Cummins ontwikkel en het ‘n kraglewering van 96 kW

teen 3 600 r/min en ‘n wringkrag van 280 Nm tussen 1 400 r/min en

3 000 r/min.

GERRIE SMIT,

lid van die SA Motorskrywersgilde

WIELE

vir die plaas

– padindrukke van die Foton Tunland Granite