Background Image
Previous Page  49 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

47

Merk hom met ‘n “X”

– die nuwe Nissan X-Trail-reeks

d

ie eerste Nissan X-Trail het in 2001 in Suid-Afrika

aangeland. Hierdie sogenaamde “oorkruis”-model het

dadelik die oog gevang met sy netjiese afwerking en

‘n binneruimuitleg wat jare vooruit was. Die term “oor-

kruis” verwys na ‘n voertuig wat tussen ‘n stasiewa en ‘n

sportnutsvoertuig val.

In 2007 het die tweede geslag X-Trail sy verskyning gemaak. Dit

het afgewyk van die vorige vierkantige voorkoms, met ‘n meer

vaartbelynde stilering. Die derde geslag X-Trail-reeks is in Oktober

vanjaar in Suid-Afrika geloods – met ‘n nuwe voorkant, nuwe

onderstel en met Nissan se jongste bobaas ekonomiese enjins

onder die enjinkap.

Nissan se hele idee met die nuutste X-Trail, is dat dit aantreklik

moet vertoon, prakties en ruim moet wees, maar dit moet veral aan

die X-Trail-eienaar ‘n pakket bied wat geen kompeteerder kan troef

nie. As ‘n mens kyk na wat die vlagskip in die reeks, die 1.6dCi bied,

dan het Nissan in sy doelwit geslaag. Hierdie voertuig is gelaai met

van die beste tegnologie om ‘n padvaste en veilige rit te verseker.

Daar is agt verskillende X-Trail-weergawes beskikbaar. Vier modelle

met petrolenjins en vier met die 1,6 liter-dieselenjin. Die vier

petrolenjins bestaan uit twee 2 liter-petrolenjinmodelle wat net met

voorwielaandrywing beskikbaar is en twee 2,5 liter-petrolenjins wat

op hulle beurt net met vierwielaandrywing beskikbaar is. Die vier

dieselmodelle gee jou die keuse tussen voor- en vierwielaandry-

wing. Die X-Trail 1.6dCi LE 6MT 4WD is die vlagskipmodel in die

reeks. Met al agt modelle kan jy ook kies of jy vir ongeveer R7 000

ekstra die ingeboude sewe-sitplek-keuse wil uitoefen.

Die 2.5 SE-petrolmodelle is net beskikbaar met Nissan se nuwe

gevorderde Xtronic CVT-ratkas, terwyl die res van die X-Trail-reeks

met ‘n sesspoed handratkas toegerus word. Diesel X-Trails het ‘n

hoëdruk 1 598 cc dieselinspuiting-enjin wat ‘n kraglewering van

96 kW teen 4 000 omwentelinge bied en ‘n wringkrag van 320 Nm

teen 2 000 omwentelinge opwek. ‘n Baie lae brandstofverbruiksyfer

van 5,3 liter/100 km is in die gekombineerde siklus te wagte.

‘n Grondvryhoogte van 209 mm is een van die X-Trail se ken-

merke en hy is 1,71 m hoog en 4,64 m lank. Hierdie syfers spreek

boekdele – dit is nie ‘n lae, plat, klein karretjie nie en as ‘n mens in ag

neem dat sekere modelle in die reeks ook permanente vierwielaan-

drywing het, dan weet jy dat hierdie meneer vir grondpaaie en

selfs die veld ook kans sien. Die X-Trail se vierwielaandrywing-

stelsel is van die mees gesofistikeerde tegnologie wat in die

wêreld van 4x4-aandrywing beskikbaar is. Hierdie alle-toestande-

stelsel beteken dat gevorderde elektronika aanvoel op watter

padoppervlakte die voertuig ry en dit outomaties aanpas tussen

twee- en vierwielaandrywing.

Dit beteken dat die X-Trail-modelle, wat met vierwielaandrywing

toegerus is, altyd die voordeligste kloukragverstelling het, ongeag

die toestande. In gewone toestande gebruik die X-Trail net

voorwielaandrywing wat ‘n verlies aan energie beperk en brandstof

bespaar. Sodra die stelsel egter waarneem dat een of meer wiele

begin gly, word ‘n middelkoppelaar in die agterste eindaandrywing

elektronies ingespan om aandrywing tussen die voor- en agterwiele

korrek aan te wend.

Die X-Trail het ‘n 5-ster NCAP-veiligheidsgradering. Veiligheids-

tegnologie wat in die hele modelreeks voorkom, sluit ses lugsakke

in, ‘n ABS-remstelsel, elektroniese remkragverspreiding, ‘n rem-

ondersteuningstelsel, voertuig dinamiese kontrole, heuwelweg-

trekondersteuning en elektroniese stabiliteitsprogram (ESP). Die

ESP-stelsel gebruik sensors wat aan die remme, stuur, wiele en

die romp self gekoppel is om die wyse waarop die motor bestuur

word, voortdurend te monitor. Die ESP reageer blitsig in ‘n noodge-

val en stuur die motor in die verlangde rigting deur die remme op

elke wiel selektief in te span om beheer te herwin.

Die binneruim is vol pakplekhokkies en die X-Trail spog met ‘n

magdom toerusting, waaronder kopligte en ruitveërs wat outomaties

aanskakel,

Bluetooth

-verbinding vir selfone, dubbelsone-klimaat-

beheer, elektronies beheerde vensters en buite truspieëls en klank-

kontroles op die stuurwiel, om maar net ‘n paar te noem.

‘n Verdere pluspunt is die rygemak. Anders as die ander sportiewe

nutsvoertuie op die mark, ry die X-Trail sag en gerieflik sonder dat

padbeheer ingeboet word. Selfs die tweewielaangedrewe vaar

soos ‘n tydrenmotor op grondpaaie. Met die groot sigveld wat die

bestuurder in hierdie voertuig geniet, is daar baie min blinde kolle

en dit maak hantering in rotsagtige terrein maklik en natuurlik

parkering en in trurat ry, kinderspeletjies.

Die X-Trail het die beste waarborgpakket in sy klas: Ses jaar/

100 000 km sowel as ‘n versieningsplan vir vyf jaar/90 000 km met

ingeslote padbystandsdiens.

Teen R327 700 kan jy die goedkoopste X-Trail in die reeks – die

2.0 XE 6MT – aanskaf. Die 1.6dCi LE 6MT 4Wd kos R473 600.

GERRIE SMIT,

lid van die SA Motorskrywersgilde

WIELE

vir die plaas

December 2014

Die X-Trail met vierwielaandrywing sien ook vir rowwe paaie kans.