A07750/SAG
        
        
          Monsanto, YieldGard
        
        
          ®
        
        
          enGenuity
        
        
          ®
        
        
          YieldGard
        
        
          ®
        
        
          II is geregistreerdehandelsname vanMonsanto
        
        
          Technology LLC.MonsantoSuid-Afrika (Edms) Bpk, Posbus 69933, Bryanston, 2021.
        
        
          ®
        
        
          Kontakgerus ons kliëntediens by: 011790-8201 of
        
        
        
          Oes die voordele van
        
        
          
            YieldGard
          
        
        
          ®
        
        
          - en
        
        
          
            Genuity
          
        
        
          ®
        
        
          
            YieldGard
          
        
        
          ®
        
        
          
            ll
          
        
        
          -tegnologieen plant jou toevlugsarea aan!
        
        
          Rentmeesterskap beteken om die beste tegnologie oor
        
        
          te dra na die volgende generasie – dit is waarom ek ‘n
        
        
          toevlugsarea aanplant.
        
        
          Plaaslike brandstofbelastings en -heffings
        
        
          Belastings, heffings en marges in die groothandelsprys van diesel
        
        
          het oor ‘n vyfjaar-tydperk vanaf R2,74 per liter na R4,41 per liter
        
        
          toegeneem. Dit is ‘n styging van 61%.
        
        
          Ontleding
        
        
          Uit hierdie vyfjaar-analise van die plaaslike groothandelsprys van
        
        
          diesel, is dit duidelik dat die styging in die ruolieprys (63%) en die
        
        
          stygings in belastings en heffings (61%) die grootste impak op
        
        
          stygendeplaaslikedieselprysegehadhet.
        
        
          Wanneer na jaar-tot-jaar-veranderings gekyk word, is gesien dat
        
        
          die groothandelsprys van diesel met 6,18% toegeneem het. Tydens
        
        
          hierdieperiodehetdieruolieprysmet8% toegeneem,diewisselkoers
        
        
          met 6% verswak enbelastings enheffingsmet 5% toegeneem.
        
        
          
            Grafiek 2
          
        
        
          toon aan wat met die ruolieprys in dollarterme en die
        
        
          groothandelsprys van diesel in Gauteng sedert 2000 gebeur het.
        
        
          In die grafiek word twee pieke in die plaaslike dieselprys uitgewys.
        
        
          Een in Julie 2008 en die ander een inMaart 2014. Die eerste piek in
        
        
          die dieselprys kan hoofsaaklik toegeskryf word aan die rekordvlak-
        
        
          kevandie ruolieprysvan$134per vat (gemiddeldvir diemaand)wat
        
        
          in Julie 2008bereik is.
        
        
          Gelukkig was die rand op daardie stadium sterk op R7,61 teenoor
        
        
          diedollar.
        
        
          Die tweede piek dui die rekordprys aan wat tot dusver vir diesel-
        
        
          pryse in Suid-Afrika bereik is. Die verskil in hierdie piek teenoor die
        
        
          een in 2008 is dat diewisselkoers (R10,69 teenoor die dollar) ‘n baie
        
        
          groter rol gespeel het endusasgevolgvan ‘nkombinasievanhierdie
        
        
          faktore veroorsaak is.
        
        
          Waarheenmet dieselpryse?
        
        
          Dit is duidelik dat dieselpryse deur die ruolieprys, wisselkoerse en
        
        
          belasting en heffings bepaal word. Dit is deesdae ‘n gegewe dat
        
        
          belastings enheffings jaarliks toeneem –April jaarliks.
        
        
          Die ruolieprys het die afgelope twee jaar redelik sywaarts beweeg
        
        
          en die verwagting is dat hierdie tendens behoort voort te gaan (sou
        
        
          die politieke situasie in die Midde-Ooste nie versleg nie). Meeste
        
        
          finansiële instellings verwag verder dat die rand stabiel behoort te
        
        
          bly in die derde kwartaal en selfs kan versterk in die vierde. Dit kan
        
        
          beteken dat ons dieselpryse later in die jaar op dieselfde vlakke kan
        
        
          bly en trouens bietjie kandaal.
        
        
          
            SENT/LITER
          
        
        
          Groothandelsmarge
        
        
          61,20
        
        
          Sekondêreberging
        
        
          17,10
        
        
          Sekondêre verspreiding
        
        
          11,70
        
        
          Vervoerkoste (sonedifferensiaal inGauteng)
        
        
          33,10
        
        
          Paraffienmerker
        
        
          0,01
        
        
          Belasting
        
        
          209,50
        
        
          Doeane en aksynsbelasting
        
        
          4,00
        
        
          Padongelukkefondsheffing
        
        
          104,00
        
        
          Brandstof-produkheffing
        
        
          0,15
        
        
          Gelande koste vandiesel
        
        
          849,63
        
        
          Totaal (groothandelsprys)
        
        
          1 290,39
        
        
          
            TABEL 1:  UITEENSETTING VAN DIE GROOTHANDELSPRYS IN
          
        
        
          
            GAUTENGVIR JULIE 2014.
          
        
        
          
            Grafiek 2:Groothandelsprys vandiesel versus ruolieprys indollarwaarde.
          
        
        
          
            75